Euregio Jeugdorkest goes China

Dag 5: de wallen zijn gearriveerd

(geschreven door Charlotte Oerlemans)

Dag 5 alweer, de tijd lijkt te vliegen.

Vandaag werden we onmogelijk vroeg onze bedjes uitgetrommeld om van ons laatste ontbijt van hotel Nanya te genieten. Vaarwel super fijne douches met mega douchekop, flatscreen tv's, pingpong ruimte en liefste personeel ever.

Om half 9 stapten we de bus in richting Nanjing, de oude hoofdstad van China met een inwonersaantal van tien miljoen. U leest het goed, dat zijn bijna evenveel mensen als er in heel België wonen. De busreis duurde vier uur, wat een mooie gelegenheid was voor een aantal onder ons om eens even goed bij te slapen. De ‘fietsbanden' hangen al onder de ogen ja. Nachtje half 5, half 9, 4 uur, dat tikt wel aan.

Aangekomen in Nanjing kregen we een lunch in het hotel. Dit personeel vond ik iets minder sociaal. Ik werd ongegeneerd uitgelachen omdat ik, laten we zeggen ietwat moeizaam met stokjes at. Geen fooi voor hun. Overigens was het eten wel heeerlijk!

Daarna zijn we - deze keer niet 'groepsgewijs' (balen voor Rinus)- naar een park gegaan waar je onder andere kon waterfietsen. Geen spannende verhalen daarover, er is niemand water gevallen of zo. (saai he...)

Even later mochten we weer de bus in, op naar de volgende concertzaal. Het concert verliep wederom naar wens, en ook dit publiek was erg enthousiast.

Ondertussen ligt iedereen in bed, totaal kapot. Morgen geven we in Shanghai ons laatste concert, waar we nog even gaan knallen.

Ook ik kruip snel onder de dekens! Ming-t'ièn djièn!

PS: Er zijn ook orkestleden die wel 8 uur per nacht slapen, dus aan alle moeders: maakt u zich geen zorgen.

Reacties

Reacties

Ellen

Komen er nog fotootjes?

Ellen

Jo Asselbergh

Ik herken meteenEva bij die 8-uurslapers

Jan Willem

Weer een erg leuk en beeldend verslag, onze dank om dit 'er nog bij te doen'! We kijken er elke dag naar uit.

En ook zeer geruststellend dat het sommigen lijkt te lukken voldoende te slapen met dit zware programma!?

oma Tineke en opa Gerard

Wat fijn om elke dag iets van 'dichtbij' te mogen mee beleven. Nog een fijne tijd allemaal. Dag lieve Merlijn!
Dikke kus.

Godelieve

Gelukkig weet Google wel raad met die wallen: komt helemaal goed met die anti-wallen creme van de ad onderaan het verhaal... Nu ben ik helemaal gerustgesteld!

Robin's nukkig meisje

Gelukkige Verjaardag!!! :D 21!!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BOMMIE BRASSCHAAT

Ik plak elke avond aan de computer!!
fantastische verhalen! met goede leiding denk ik!!!

Lieve Boeykens

Hallo Hans,
wij zijn wel heel benieuwd naar dat rooie jasje!!!
We hopen het op het concert in Hoogstraten ook te kunnen bewonderen!
Vele groetjes van ons allen en nog veel succes toegewenst!

Eveline van Wees

Success morgen met jullie laatste conert!!!
En nog heel veel plezier in China :-)

Groetjes uit Californie xxx

Jo Zoersel

Dank Charlotte, wie je ook mag zijn.
Hallo Nicole, wat hoor ik? Hou vol, rust zoveel als kan. Hopelijk is die keelontsteking niet opgedoken. Of is het Jef die ko is?
Let goed op mekaar. Veel liefs
Jo

Ellen

Hoi Nicole,

Jo heeft gelijk. Ondertussen heb ik een verkoudheid.
Maar ik ben echt aan het aftellen om je volgende week terug te zien.

grt, Ellen

Ellen

Wanneer is jullie terugvlucht?

Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!