Euregio Jeugdorkest goes China

Dag 1: Suzhou

(geschreven door: Charlotte Oerlemans)

NI HAO!
Na een lange reis is het Euregio Jeugdorkest eindelijk aangekomen in Shanghai!

Woensdagochtend om 12 uur vertrokken we vanuit Goirle richting Frankfurt Airport, waar we vervolgens om 8 uur het vliegtuig instapten. Tijdens de vlucht mochten we genieten van de film ‘Never Say Never' van onze grote vriend Justin Bieber.
Als vliegtuigmaaltijd mochten we kiezen uit 'lijst with beef ol lijst with fish'. Vooral fotograaf Piet Henrad heeft wel een keer of tien keer geroepen hoe lekker hij het vond. Ik denk dat hij voor ons allen heeft gesproken.

Eenmaal op het vliegveld in Shanghai aangekomen, raakten we even in schok omdat we dachten dat we aan werden gevallen door een kudde buffalo's. Steeds sneller wordende voetstappen en geschreeuw... Pas toen we ons (in slow motion, met grote ogen en zo) omdraaiden, bleken het de Chinese passagiers uit een ander vliegtuig te zijn die als een malle voor wilden dringen om maar zo snel mogelijk door de douane te kunnen komen. Wij als brave, in een rij wachtende, Vlamingen en Nederlanders, wisten niet wat we mee maakten. Iets wat me ook al op viel toen ik vorige week bij de Chinese ambassade in Den Haag was, waar ik toen als enige een nummertje trok: Chinezen zijn ombeschaamde voordringers.

Vervolgens mochten we nog twee uur de bus in, op weg naar het Nanya Hotel. We dachten dat nu we de vliegreis hadden overleefd, er niks meer kon gebeuren. Maar ineens begon het drama. Keizer koning admiraal Rinus Groenestein was kwijt! Gevolg: het hele orkest tranen met tuiten. Maar na een kwartier, (oh, het leek wel uren te duren!) was onze leider weer terug. Opluchting.

Om 7 uur deze avond kwamen we aan in het hotel, waar ons eerste dinner met stokjes te wachten stond. Wát we gegeten hebben weten we niet, maar misschien wíllen we dat ook niet weten.Geluuuukkig is er recht naast het hotel een hele grote carrefour, dus lieve ouders, wij verhongeren niet.

Foto's volgen snel!

Frans van Erve

leuk geschreven, ik zie het helemaal voor me :)

Mathias Machielsen

Leuk dat jullie het goed stellen daar! Ik hoop dat het een boeiende en plezierige reis wordt!

Eveline

Fijn dat de reis goed verlopen is! Het gaat vast heel gezellige worden!! Veel plezier allemaal! Geniet ervan!

Anne o

Ik heb al met ze geskyped, ze zagen een beetle geel mast verder wel okay. Success morgen!

Aletta

Fantastisch dat we een beetje met jullie kunnen meereizen op deze manier; veel plezier daar en wb de concerten, laat ze maar eens wat horen!

Ellen

Dag Nicole, Ik heb je gezien op de foto. Het doet me plezier met dat het goed is met je. Is het echt niet mogelijk om dat met je pianoleerlingen te doen?

grt, Ellen

bommie Arnould belgië

Fantastisch! ik had er willen bijzijn!!
Veel succes liefs

Dirk en Karina

Hey Helena,

hopelijk voel je je helemaal goed in de chinese cultuur, en heb je geen problemen met het eten en al de drukte?!
We zijn het verhaal goed aan het volgen zenne... spannend allemaal!( we blijven zoeken naar een fotoke waar ge bij op staat ;) ) Geniet, Geniet, Geniet!
Tot Later, DirKa xxx xxx

Iedje en Hubert-Jan van Wees

We zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen, en nu die chinezen overdonderen met jullie muziek. We zijn trots op jullie. ( voor Belgische lezers, We zijn fier op jullie)

Jorien en Iedje, Kusjes van pa en ma XXX

Peter, Katia, Merel en Sokske

Het is hier nu bijna half vier 's middags en op dit moment spelen jullie je eerste concert. Uit onze boxen klinkt de CD-versie van 'Butterfly lovers', zodat wij ietwat de illusie hebben dat wij toch dicht bij jullie zitten.

Veel succes met jullie concert(en), geniet en Merlijn (DC), je mag gerust wat meer sms'en ;o)

Groetjes van ons allen

Jan Willem

Veel succes voor Sija, Aimo, Elianne, Mariska, Ben, Eline en het gehele EJO met jullie eerste Chinese optreden vandaag!

van Barbara, Jasmijn en Jan Willem

ray.janssens@telenet.be

Voor Nicole en Jef
2011 wordt jullie wonderjaar. Feestelijk afgerond met een afsluiter die nog nazindert in 2012.
Wat staat er zoal op het programma waarmee het EJO de Chinezen in muzikale vervoering wil brengen?
Ik wens jullie een onvergetelijke concerttournee en het EJO heel veel succes.

Cheers,

ray

Marleen

Voor Nicole,
heel veel fascinerende beelden en indrukken, dit wordt de reis van je leven, geniet ervan!
Dikke kus,
Marleen
(ik zal toch blij zijn als je terug bent!)

Tjippe en Isabella voor Cas F.

Ni hao! Foto's zien er goed uit, we wensen jou en de groep veel interessante dingen toe. En nog bedankt voor je sms, stelt Tj.én oma altijd weer gerust, heheh. Keep the strings tuned!

Elizabeth van Vorstenbosch-Lynn

Wij zijn ontzettend benieuwd - hoe ging het met het eerste concert?

Ellen, David, Casper en Clara voor Felix en co

Zo te lezen in het verhaal en zo te zien op de foto's is jullie reis alvast goed begonnen ! Felix, blij dat de Carrefour zo dichtbij is? Hopelijk is jullie eerste concert goed verlopen en applaudisseren de Chinezen heel hard, we lezen het vervolg wel. Groetjes vanuit een zonnig Rome (waar we je wel missen als gids...)

opa en oma Kerstjens

beste Marjolein en medereizigers, fijn dat wij zo met jullie kunnen meebeleven! Wij hopen dat jullie een hele fijne reis hebben en voor vanavond alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst. Groetjes opa en oma Kerstjens